Raport o dostępności
MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ
|
|
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
|
|
Nazwa i adres podmiotu publicznego
Szkoła Podstawowa w Osiedlu Niewiadów im.
Polskich
Olimpijczyków , 97-225 Ujazd Osiedle Niewiadów
27
|
Raport o
stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
|
Portal sprawozdawczy GUS portal.stat.gov.pl
Urząd Statystyczny ul. St. Leszczyńskiego 48
20-068 Lublin
|
Numer identyfikacyjny
REGON 00116082300000
|
Stan w
dniu 01.01.2021 r.
|
Termin przekazania:
do
31.03.2021 r.
|
Obowiązek przekazania danych
wynika z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu
dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2019 poz. 1696, z późn.
zm.).
Dane kontaktowe
E-mail sekretariatu podmiotu
|
spn@ujazd.com.pl
|
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła
formularz
|
|
Telefon kontaktowy
|
447192231
|
Data
|
2021-02-15
|
Miejscowość
|
Osiedle Niewiadów
|
Lokalizacja
siedziby podmiotu
|
Województwo
|
WOJ. ŁÓDZKIE
|
Powiat
|
Powiat tomaszowski
|
Gmina
|
Ujazd (gmina wiejska)
|
Podmiot
zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11
ust. 4. ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
(UzD) do:
|
[ X ] 1) ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego
[ ] 2) wojewody
[ ] 3) nie dotyczy
|
W przypadku wskazania odpowiedzi „nie dotyczy”
prosimy o podanie wyjaśnień:
|
|
|
|
|
Dział 1. Dostępność
architektoniczna
Liczba
budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę
interesantów:
|
2
|
1. Czy
podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i
pionowe przestrzenie komunikacyjne ?
|
[ ] TAK
[ ] NIE
[ X ] W części budynków tak, w części nie
|
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak,
w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia
wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne:
|
1
|
2. Czy
podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania
architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia,
które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
|
pomieszczeń
technicznych?
|
[ ] W
części budynków tak, w części nie
|
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak,
w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot
umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń
technicznych:
|
|
3. Czy
podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu
pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy?
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
[ ] W
części budynków tak, w części nie
|
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak,
w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia
informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i
dotykowy lub głosowy:
|
|
4. Czy
podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków)
osobie korzystającej z psa asystującego?
|
[ X ] TAK
[ ] NIE
[ ] W
części budynków tak, w części nie
|
W przypadku wskazania odpowiedzi „W części
budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, do których
podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego:
|
|
5. Czy
podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze
szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób?
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
[ ] W
części budynków tak, w części nie
|
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak,
w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia
osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny
sposób:
|
|
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności
architektonicznej
Proszę zamieścić tu słowny opis dostępności architektonicznej,
wykraczający poza informacje ujęte powyżej – opis ten będzie stanowić część
raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie
podmiotowej Biuletynu
Informacji
Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu
Informacji
Publicznej – na swojej stronie internetowej
|
1 Budynki szkolne zapewniają wjazd dla osób z
dysfunkcją ruchu - podjazdy. Drzwi wejściowe do pomieszczeń dostosowane do
osób z dysfunkcja ruchu.
|
Dział 2. Dostępność cyfrowa
1.
Liczba prowadzonych stron internetowych i
udostępnianych
aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
|
Liczba stron:
|
2
|
Liczba aplikacji:
|
0
|
Strony
internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację
dostępności
|
Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia
2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych
podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz
art. 6 pkt 2 ustawy UzD.
Lp.
|
ID a11y-url
|
ID a11y-status
|
ID a11y-data-sporzadzenie
|
001
|
www.spn.ujazd.com.pl
|
[ ] Zgodna
[ X ] Częściowo zgodna
[ ] Niezgodna
|
2020-09-18
|
002
|
www.bip.spn.ujazd.com.pl
|
[ ] Zgodna
[ X ] Częściowo zgodna
[ ] Niezgodna
|
2020-09-18
|
|
2.
Liczba prowadzonych stron internetowych i
udostępnianych
aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności
|
Liczba stron:
|
0
|
Liczba aplikacji:
|
0
|
Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot
nie posiada deklaracji dostępności:
|
Lp.
|
Adres strony internetowej
|
Zgodność z UdC
|
|
Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których
podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Lp.
|
Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej
pobrania
|
Zgodność z UdC
|
|
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności
cyfrowej (proszę zamieścić tu słowny
opis dostępności cyfrowej, wykraczający poza informacje ujęte powyżej – opis
ten będzie stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować
na swojej stronie podmiotowej Biuletynu
Informacji
Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu Informacji
Publicznej – na swojej stronie internetowej)
|
|
Dział 3. Dostępność
informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z
wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających
komunikowanie się?
(proszę
zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w
podpunktach a–h)
|
a. Kontakt telefoniczny
|
[ X ] TAK
[ ] NIE
|
b. Kontakt korespondencyjny
|
[ X ] TAK
[ ] NIE
|
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z
wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
|
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z
wykorzystaniem komunikatorów internetowych
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
|
e. Przesyłanie faksów
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
|
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego
przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online)
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
|
g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt
osobisty
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
|
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” –
prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia
kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego:
|
[ ] od razu
[ ] w ciągu 1 dnia roboczego
[ ] w ciągu 2-3 dni roboczych
[ ] powyżej 3 dni roboczych
|
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika
(kontakt osobisty)
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
|
2. Czy
podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób
słabosłyszących, takich jak np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na
podczerwień (IR), systemy Bluetooth?
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
|
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” –
prosimy o podanie liczby posiadanych urządzeń lub środków technicznych do
obsługi osób słabosłyszących:
|
|
Liczba
prowadzonych przez podmiot stron internetowych:
(liczba ta powinna być zgodna z sumą stron
internetowych wykazanych w Dziale 2)
|
2
|
3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach
internetowych) informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach
podmiotu) w postaci:
(zaznaczyć
jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a–c)
|
a.
tekstu odczytywalnego maszynowo?
|
[ X ] TAK
[ ] NIE
[ ]
Na części stron tak, na części nie
|
W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy
o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informację o zakresie
swojej działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo:
|
|
b.
nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
[ ]
Na części stron tak, na części nie
|
W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy
o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informacje o zakresie
swojej działalności w postaci nagrania treści w polskim języku migowym:
|
|
c.
informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
[ ]
Na części stron tak, na części nie
|
W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy
o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informacje o zakresie
swojej działalności w postaci informacji w tekście łatwym do czytania:
|
|
4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym
– tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze szczególnymi
potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
|
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o
podanie poniżej dodatkowych informacji:
|
Liczba
wniosków – ogółem:
|
|
Nazwy użytych
form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z
tych form:
(wpisać
słownie np. alfabet Lorma - 1 raz, druk w alfabecie Braille’a - 3 razy)
|
|
Dział 4. Informacja o
dostępie alternatywnym
Uwaga: poniższe pytania odnoszą się do okresu sprawozdawczego – tj. od
20.09.2019 r. do 01.01.2021 r.
1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot
zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
|
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o
podanie poniżej dodatkowych informacji:
|
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci
wsparcia innej osoby:
|
|
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu
alternatywnego
|
|
2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny
w postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych
technologii?
(proszę
zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
|
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o
podanie poniżej dodatkowych informacji:
|
Liczba przypadków zastosowania dostępu
alternatywnego w postaci wsparcia technologicznego:
|
|
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu
alternatywnego
|
|
3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot
zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji funkcjonowania
podmiotu? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
|
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o
podanie poniżej dodatkowych informacji:
|
Liczba przypadków zastosowania dostępu
alternatywnego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu:
|
|
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu
alternatywnego
|
|
4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot
zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej? (proszę
zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
[ ] TAK
[ X ] NIE
|
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o
podanie poniżej dodatkowych informacji:
|
Liczba przypadków zastosowania dostępu
alternatywnego w sposób inny niż wymienione wyżej:
|
|
Na czym polegało zapewnienie dostępu
alternatywnego w sposób inny niż wymienione wyżej:
|
|
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu
alternatywnego
|
|
Wyświetlony: 2661
Dodany 30.03.2021 09:16:31 przez Patryk Śmiechowicz
Autor dokumentu Patryk Śmiechowicz
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 30.03.2021 09:16:31 przez Patryk Śmiechowicz
Historia zmian [0]
Deklaracja dostępności
Przedszkole samorządowe w Osiedlu Niewiadów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony
internetowej zgodnie z ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej
stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze
oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu informacji
publicznej Przedszkola samorządowego w Osiedlu Niewiadów
Data publikacji strony internetowej: 2019-02-14
Data
ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-02-14
Niniejsza
strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych, z powodu niezgodności
wymienionych poniżej.
- Dokumenty
PDF nie są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących
(np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji
nawigacyjnych, tytułu, skany itp.),
- brak
opisów zdjęć, tekstu alternatywnego dla czytników obsługiwanych przez osoby
niepełnosprawne.
Niniejsze
oświadczenie sporządzono dnia 09.09.2024 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot
publiczny.
Strona
posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- wersję
kontrastową,
- możliwość
zmiany rozmiaru tekstu.
- Obsługa
serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki jak i wyłącznie samej
klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab i Enter).
Informacje
zwrotne i dane kontaktowe:
W
przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt
z Angeliką Woźniak-Podolczak, e-mail: a.podolczak@ujazd.com.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 44 719 21 11. Tą
samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz
składać żądania zapewnienia dostępności cyfrowej. Każdy ma prawo do
wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej,
aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia
informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez
odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio
deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie,
wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób
kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą
alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób
przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie
niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny
niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania
będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od
dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest
możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do
informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania
zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji,
wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej
strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub
aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć
wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej
Rzecznika Praw Obywatelskich.
Wyświetlony: 3374
Dodany 18.09.2020 11:44:28 przez Patryk Śmiechowicz
Autor dokumentu Angelika Woźniak-Podolczak
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 09.10.2024 12:53:33 przez Angelika Woźniak-Podolczak
Historia zmian [2]